You're on the environment.

Opzeggen

Hoe kan ik mijn contract annuleren?

Heeft u binnen de afgelopen 14 dagen een contract afgesloten en wilt u daar vanaf zien? Download dan het herroepingsformulier en stuur deze per post of e-mail terug, dan verwerken wij uw annulering.

Download het herroepingsformulier

Hoe kan ik mijn contract opzeggen?

Neem voor een opzegging contact op met onze klantenservice.

Neem contact met ons op

Hou er rekening mee dat wanneer u een contract met een vaste looptijd opzegt wij mogelijk een opzegvergoeding in rekening brengen. Voor de hoogte van de opzegvergoeding hanteren wij de richtlijnen van de Autoriteit Consument en Markt. Deze zijn bepaald op het volgende bedrag per product:

Resterende looptijd: Kosten:
minder dan 1,5 jaar € 50,-
1,5 tot 2 jaar € 75,-
2 tot 2,5 jaar € 100,-
meer dan 2,5 jaar € 125,-

Let op! Bovenstaande kosten zijn per product (aansluiting) vermeld. Bij levering op zowel een elektriciteits- als een gasaansluiting, betaalt u dus twee keer de bovengenoemde kosten.

Wanneer ontvang ik de eindnota?

Een paar dagen voordat de levering wordt beëindigd ontvangt u een e-mail om uw meterstanden door te geven. In deze e-mail klikt u op de link naar Mijn Budget. Vervolgens kunt u daar digitaal uw meterstanden doorgeven. Nadat u de meterstanden heeft doorgegeven worden deze per e-mail aan u bevestigd.

Let op! Geeft u uw meterstanden niet of te laat door? Dan maakt Budget Energie een schatting. Deze geschatte meterstanden zijn bindend en kunnen afwijken van uw werkelijke meterstanden.

Ongeveer 4-6 weken nadat de levering is beëindigd ontvangt u van ons de eindnota.

Waarom heb ik een boete op mijn eindnota?

Als u een leveringscontract voortijdig verbreekt, brengt Budget Energie een opzegvergoeding in rekening. Hiervoor hanteren wij de richtlijnen van de Autoriteit Consument & Markt.

Neem contact met ons op

Heeft u vragen en kunt u het antwoord niet op onze website vinden? Onze klantenservice staat voor u klaar.

Bel ons

020 - 20 55 555 (lokaal tarief)

Wij zijn op werkdagen van 08.30-18.00 uur bereikbaar.

Chat met ons

Wilt u direct geholpen worden? U kunt met een van onze medewerkers chatten. Wij zijn op maandag t/m donderdag van 09.00 - 21.00 uur en op vrijdag en zaterdag van 09.00 - 17.30 uur bereikbaar. Stel uw vraag via het chatvenster rechtsonder.