You're on the environment.

Geldzaken

Hoe kan ik mijn betaalgegevens wijzigen?

U kunt uw betaal- en persoonlijke gegevens eenvoudig wijzigen op Mijn Budget . Zo kunt u hier bijvoorbeeld uw bankrekeningnummer of termijnbedrag wijzigen en een verhuizing doorgeven. Klik op de link hieronder om direct naar Mijn Budget te gaan:

Bankrekening wijzigen

Kan ik een enkeltarief krijgen bij een dubbele meter?

Als uw meter 2 actieve telwerken heeft, dan is het helaas niet mogelijk om voor een enkeltarief afgerekend te worden.

Sinds 1 januari 2011 is in de energiesector afgesproken dat bij meters met een dubbel telwerk, het verbruik per telwerk wordt doorgegeven aan de energieleverancier. Dit kan voor een energieleverancier leiden tot verschillende inkooptarieven. Hierdoor zouden we bijvoorbeeld voor iemand die veel in de normaaluren verbruikt, maar op enkeltarief wil worden afgerekend, meer betalen voor onze inkoop. Dit omdat wij inkopen op basis van het type meter dat door uw netbeheerder wordt aangeboden. Budget Energie wil u energie aanbieden voor een zo laag mogelijke prijs, vandaar dat wij er voor kiezen om onze klanten af te rekenen op het tarief dat bij uw meter hoort.

Welke betaalmogelijkheden bestaan er?

Wij gaan uit van betaling per automatische incasso. Wilt u facturen liever zelf overmaken? Dan brengen wij € 3,03 per maand aan administratiekosten in rekening. U kunt het maandelijkse termijnbedrag, binnen een betalingstermijn van 14 dagen, overmaken op ABN AMRO rekeningnummer NL86ABNA0511919131 ten name van Budget Energie B.V. te Amsterdam. Vermeld hierbij uw klantnummer en factuurnummer. De bijbehorende BIC code is ABNANL2A.

Wat is mijn openstaande saldo?

Het is op dit moment niet mogelijk om uw openstaande saldo op Mijn Budget te bekijken. Voor openstaande facturen stuurt Budget Energie altijd een e-mail. Als u een overzicht van uw openstaande facturen wilt ontvangen, dan kunt u hiervoor contact opnemen met de klantenservice via chat, telefoon of e-mail.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Het is mogelijk om een betalingsregeling te treffen voor een jaar- of eindnota. Hier gelden wel bepaalde voorwaardes voor. Voor termijnbedragen kunt u geen betalingsregeling treffen. Als u gebruik wilt maken van deze service, kunt u contact opnemen met de klantenservice via chat, telefoon of e-mail. De klantenservice helpt u met de regeling en legt de voorwaarden uit.

Neem contact met ons op

Heeft u vragen en kunt u het antwoord niet op onze website vinden? Onze klantenservice staat voor u klaar.

Bel ons

020 - 20 55 555 (lokaal tarief)

Wij zijn op werkdagen van 08.30-18.00 uur bereikbaar.

Chat met ons

Wilt u direct geholpen worden? U kunt met een van onze medewerkers chatten. Wij zijn op maandag t/m donderdag van 09.00 - 21.00 uur en op vrijdag en zaterdag van 09.00 - 17.30 uur bereikbaar. Stel uw vraag via het chatvenster rechtsonder.