You're on the environment.

Overstapproces

Hoe verloopt uw overstap?

Hoe wordt de startdatum van levering bepaald?

Budget Energie hanteert een overstaptermijn van 25 werkdagen. De eerstvolgende mogelijkheid om geleverd te krijgen is op werkdag 26. In bijzondere gevallen kan er worden afgeweken van de standaard overstapprocedure. Neemt u hiervoor contact op met 020 - 20 55 555. Zij kunnen u verder helpen en de mogelijkheden doornemen.

Waarom is de startdatum later dan verwacht?

Volgens de gegevens in het landelijk contractenregister heeft u nog elders een lopend energiecontract met een bepaalde looptijd. De einddatum van dit contract is de startdatum van ons contract waarmee we een opzegboete van uw vorige leverancier voorkomen.

Wanneer worden er meterstanden opgevraagd?

Ongeveer 1 dag voor de startdatum van de levering ontvangt u van ons een e-mail waarin wij u vragen om uw meterstanden door te geven. Via Mijn Budget kunt u snel en eenvoudig online uw meterstanden aan ons doorgeven. Uw meterstanden hoeft u niet eerder aan ons door te geven.

Wanneer weet ik de hoogte van het nieuwe termijnbedrag?

In de welkomstmail vindt u de voorgestelde hoogte van uw termijnbedrag. Het termijnbedrag is berekend op basis van het historisch verbruik van uw aansluiting. 7 werkdagen voor de start van de levering ontvangt u van ons nogmaals een bevestiging van het termijnbedrag en meer informatie over de incassodatum. U kunt uw termijnbedrag eventueel wijzigen via Mijn Budget .

Wanneer wordt het eerste termijnbedrag in rekening gebracht?

Het moment waarop het termijnbedrag wordt geïncasseerd, hangt af van de startdatum van uw levering. Ongeveer 7 werkdagen voor de start van uw levering ontvangt u van ons een e-mail met daarin de bevestiging van de hoogte van uw termijnbedrag. Hierop vindt u ook meteen de exacte datum waarop uw termijnbedrag wordt afgeschreven.

Waarom heb ik geen aanmeldbevestiging ontvangen?

Zodra uw aanmelding verwerkt is, stuurt Budget Energie uw aanmeldbevestiging. Als u een aanmelding heeft gedaan via een tussenpartij, dan ontvangt u de aanmeldbevestiging binnen 1 week. Heeft u na 1 week niks ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Waarom heeft de oude leverancier nog een termijnbedrag geïncasseerd terwijl ik al klant ben bij Budget Energie?

Het kan voorkomen dat de voormalige leverancier nog een termijnbedrag bij u in rekening brengt nadat u bent overgestapt naar Budget Energie. Wij raden u aan dit termijnbedrag te voldoen. De vorige leverancier verrekent het te veel betaalde termijnbedrag op de eindnota.

Neem contact met ons op

Heeft u vragen en kunt u het antwoord niet op onze website vinden? Onze klantenservice staat voor u klaar.

Bel ons

020 - 20 55 555 (lokaal tarief)

Wij zijn op werkdagen van 08.30-18.00 uur bereikbaar.

Chat met ons

Wilt u direct geholpen worden? U kunt met een van onze medewerkers chatten. Wij zijn op maandag t/m donderdag van 09.00 - 21.00 uur en op vrijdag en zaterdag van 09.00 - 17.30 uur bereikbaar. Stel uw vraag via het chatvenster rechtsonder.