You're on the environment.

Terugleveren

Ik overweeg zonnepanelen te laten installeren. Hebben jullie een aanbieding?

Budget Energie installeert geen zonnepanelen. Wij kunnen u dus geen offerte toesturen voor een eventuele aanbieding.

Ik heb zonnepanelen laten installeren. Moet ik dit aan jullie doorgeven?

Na installatie is het van belang dat u de zonnepanelen aanmeldt bij uw netbeheerder. Dit kunt u eenvoudig doen via www.energieleveren.nl . Uw netbeheerder brengt ons op de hoogte van de installatie van uw zonnepanelen. Het is niet nodig om dit apart aan Budget Energie door te geven.

Sinds kort heb ik zonnepanelen en ik lever nu energie terug. Past Budget Energie maandelijks mijn termijnbedrag hierop aan?

Wij passen uw termijnbedrag niet automatisch aan. U kunt uw termijnbedrag aanpassen via Mijn Budget . Mocht u uw termijnbedrag met meer dan 15% willen verlagen of wilt u exact weten wat een geschikt termijnbedrag is? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat zijn mijn teruglevertarieven?

De tarieven voor terugleveren zijn hetzelfde als de tarieven voor uw verbruik. Als uw teruglevering minder is dan uw verbruik, wordt er alleen energiebelasting berekend over het netto verbruik. Dit is de gebruikte energie min de teruggeleverde energie. Levert u meer energie terug dan dat u verbruikt, dan wordt het overschot uitbetaald tegen het kale leveringstarief per kWh exclusief BTW. U bent dan geen energiebelasting verschuldigd. Meer uitleg vindt u via deze link:

Terugleveren en salderen

Waarom staat mijn teruglevering niet op de jaarnota?

Bij een zogenaamde draaischijfmeter wordt teruglevering niet op een apart telwerk geregistreerd. De draaiwielen draaien dan terug op de momenten dat u teruglevert aan het elektriciteitsnet. De saldering (verrekening) van uw verbruik en de teruglevering vindt dus al plaats op de meter zelf.

Wordt mijn teruglevering direct in het termijnbedrag verwerkt?

Wij passen uw termijnbedrag niet automatisch aan. U kunt uw termijnbedrag aanpassen via Mijn Budget .

Neem contact met ons op

Heeft u vragen en kunt u het antwoord niet op onze website vinden? Onze klantenservice staat voor u klaar.

Bel ons

020 - 20 55 555 (lokaal tarief)

Wij zijn op werkdagen van 08.30-18.00 uur bereikbaar.

Wilt u direct geholpen worden? U kunt met een van onze medewerkers chatten. Wij zijn op maandag t/m donderdag van 09.00 - 21.00 uur en op vrijdag en zaterdag van 09.00 - 17.30 uur bereikbaar. Stel uw vraag via het chatvenster rechtsonder.